onsdag 18. februar 2009

Gamal og grøn...

i motsetning til ung og skjøn som i ein grønskolling...



Det var ikkje lett å velje bileter i dag. Interiørmessig var det enkelt. Eg har ein grøn "ting" som har ført til ein del hovudbry. Denne "fiskeutstyrskassa" fann eg i naustet til bestefar min for minst 20 år sidan. Då eg gjekk på lærarhøgskulen (90-talet..som ein ser av fargen :) pussa eg den opp som ein del av ei oppgåve på Kunst- og handverkstudiet. Eg er svært nøgd med eige arbeid :) bortsett frå då....grønfargen.






.....og til eg finn ut kva som kan gjerast med den (ikkje male den kvit!!!) står den litt bortgjømt og rommar likt og ulikt.

Alt anna grønt i mitt liv er plantar og natur. Her fins eit hav å ta av og då vert det vel fort blått? :)
Kom brått i hug eit grønt bilete eg hadde liggjande som aldri passa inn i bloggen...fordi det var så grønt...
Nokre dagar etter at festen var over...:)

30 kommentarer:

  1. Så fine bilder du har i dag også:-))
    Lurt å tenke seg om før du gjør noe drastisk med kisten..
    "Isen"er en krystall som heter grønn turmalin..Eller mente du det refleksene(er jo temmelig sleivete når jeg tar bilde vet du:-)
    Deilig dag & Stooor klem fra Randi

    SvarSlett
  2. Så koselig å se nye spirer. Går det ikke å bruke lakk/malingsfjerner på kista??? Er GRØNN på det området, men spør deg for hos fargehandler'n.
    Ha en grønn dag og takk for kommentar på min blogg.

    SvarSlett
  3. Gikk også på lærerhøgskolen i 90åra - med 10 vekttall kunst - og håndverk. Kjenner igjen både grønnfargen og maleteknikken ;).

    SvarSlett
  4. Så heldig du er som har denne kassen fra bestefaren din. Synes du absolutt ikke må gjøre noe med den. Den er flott slik den er, og et minne om han som eide den.

    SvarSlett
  5. Så flott en fiskeutstyrskasse da:-) Og helt enig, ikke mal den hvit!
    Ha en ellers så flott dag. Her kom mildværet. Masse kram snø:-)

    :-)

    SvarSlett
  6. kjempefine grønne ting du har funnet:)

    SvarSlett
  7. Jeg synes kassen var fin, jeg! Så koselig å ha noe slikt etter bestefaren din! Synes ikke du bør gjøre noe med den, men beholde den som den er!
    Løvetann-bildet var kjempeflott!
    Hm.. for å være ærlig, vet jeg ikke hvilken plantevekst det er jeg har lagt ut bilde av i bloggen min.. Den sto i blomsterbedet utenfor blokken.. Kanskje jeg må høre om noen vet hva det er!? :)

    SvarSlett
  8. Ser ut som en herlig kiste, artig at det er din bestefar sin : )

    SvarSlett
  9. Det er ei nydeleg kiste du har, og eg skjønar at du vil tenkje deg om før du gjer noko drastisk med ho.
    Rart korleis smaken forandrar seg med åra du!!
    Ballong bilete var skikkeleg tøft!
    Fargeinnlegga dine under var også flotte.
    Ha ein fortsatt fin onsdag.
    H

    SvarSlett
  10. Koselige bilder!
    Jeg syns grønn var vanskelig,bortsett fra grønnplantene.Men noe må det bli.Vil jo fortsatt være med på "leken".
    Ha en grønn onsdag!

    SvarSlett
  11. Herleg grønt innlegg:0)
    Så koselig med slike arvestykker, men fargen var kanskje vel grønn, ja....
    Håpar du finn ut av kva du vil gjere med den!!

    SvarSlett
  12. Hei igjen ! Kista kan du jo bare gjemme i 10 år og når du tar den frem igjen er den trolig midt i blinken. Da er alle hvitmalte furubord malt grønne og du kan sette den på bordet å bruke den som potteskjuler mens du er glad og fornøyd fordi du ikke malte den hvit !!
    Fint at det er sånn... Vel, at det KANSKJE er sånn... Særlig for den som ikke kaster annet enn det som er kjøpt på Ikea eller anskaffet i løpet av de siste årene.
    Ha en hyggelig kveld !

    SvarSlett
  13. Vad är det för fel på vitt då??? Kan du inte bara lasera över med lite tunnt vitt så att det gröna inte blir så starkt??? Underbart minne som är värt att visas fram!!

    Kramis // AnCa

    SvarSlett
  14. nå har jeg vært på besøk en halvtime tror jeg.
    har kost meg veldig! men nå trenger øya hvile.
    kommer tilbake en annen dag :)

    SvarSlett
  15. Eg synes IKKJE du skal la den flotte kassa "stå litt bortgøymd" altså! (og slett ikkje mala den kvit,nei..!)
    Men klarar du ikkje mala dekoren om att i anna farge skal tru?Om du ikkje likar den grøn,meinar eg.Eg synes den var ein liten "skatt".
    Ha ein flott kveld :0)

    SvarSlett
  16. Nei, må ikke male kisten hvit, nei - det hadde ikke jeg gjort heller. Grønn ballong var kjempekult. Takk for hyggelig kommentar hos meg:o) Klem fra Randi**

    SvarSlett
  17. Det var en veldig fin tolkning på det grønne, og vips kunne du bruke det "grønne" bildet ditt til noe også. Det var veldig fint :) Is på grønn ballong, stilig :)

    SvarSlett
  18. Via Fargeuken fant jeg altså fram til deg. Du har en blogg som "fanget" meg og jeg vil gjerne linke til deg slik at jeg finner fram i bloggjungelen. Håper det er OK.

    Du må for all del ikke male kisten hvit. Den er så sjarmerende slik den er nå. De andre fargene du har tolket har du vist fram på en flott måte.

    SvarSlett
  19. - flotte grønne billeder. Glæder mig til haven bliver fuld af Mælkebøtter.

    SvarSlett
  20. Fra ei som er hekta på esker, skrin, kasser, bokser osv. er det lett å like denne "fiskeutstyrskassa" di!
    Bestefarminner; noe av det fineste som er, det!

    SvarSlett
  21. Ska kje du male den kvit?????
    Eg berre tenkjer på alle dei tinga eg luta for nokre år tilbake som var kvite...og no skal ALT bli kvitt att- eller? nei ikkje i år! Furu! Furua er tilbake har eg høyrt!
    På lærarskulen ja..!
    Grøne blad ja, sjaaarmerande det!;)
    Ballongbilete- smask!

    SvarSlett
  22. Flotte bilder, -du er flink!
    Kjempe koselig kasse! Jeg syns den er fin som den er jeg, og at du bør få den frem i lyset igjen :)

    SvarSlett
  23. Flotte bilder i dag også! Flott gammel kiste:)

    SvarSlett
  24. fine bilder, likte godt ballongbilde ditt:) Lykke til med morgendagens farge...

    SvarSlett
  25. Så fine bilder du har - takk for titten!

    SvarSlett
  26. Flott bilde av Løvetannen der. :)
    Ballongen var stilig da.
    Lykke til med funderingene over hva du skal finne på med den kista.
    Flott er den iallefall! :)

    SvarSlett
  27. Hei ! Takk for hyggelig kommentar på bloggen min:)
    Første gang på besøk til deg og her var det mye artig og fint å finne:)
    Synes du har løst fargeutfordringene kjempe bra, likte veldig godt den røda ranslene!! - og ikke minst ditt innlegg om mor som kasnkje bør medles opp til PPT :) :) :) Kjente meg igjen nemelig!!

    SvarSlett
  28. ..følg med følg med..mord?..tortur?...etter frokostbordet i dag..uten mann til å balansere...kan det enda opp med litt tå kvart....GRUNN TIL BEKYMRING... ;)

    SvarSlett

So kjekt at du legg att eit ord. Eg legg meg da te hjarta.