onsdag 18. mars 2009

Versegod.....

Då eg var yngre tykte eg at dikta hans bestefar var litt "furubord"-aktige. (høyrt den før?:)Trauste, enkle og litt naive tekstar om livet og dei store ting.



Eg meinte også at slagord som "Smil til verda, og verda smilar tilbake" var bortimot da vetalausaste eg kunne høyra og uttrykk som "Posistive tankar, positive ord, og det positive gror" framskunda akutte brekningar. Sjølvsagt var verda mykje meir kynisk enn dette. Slike ord var pedagogane sin galskap sett i system. Eg held då fast på at den som venta på noko godt, venta forgjeves...

So vart eg litt eldre..og i fylgje vitskapen, litt mindre intelligent...og såg brått at godt avla godt. Og sjølv om utakk er verdas løn, kan gode ord og handlingar snu komplekse konfliktar. I allefall gje mange betre dagar. Difor deler eg i kveld med dykk besten sin ord.....


VER GOD





Ver god på livsens ferda
mot alle du møta vil.
Her nok er av vondt i verda -
so lite av godleiks-smil.

Ver god mot dei sjuke, arme, -
høyr kor dei klynkar og bed:
Gjev oss litt hjartevarme, -
det huggar og gjev litt fred.

Ver god imot dei som balar -
og slit i frå morgon til kveld.
Eit godord til hjarta talar -
og nører der kjærleikseld.



Om vondt dei mot deg vil føra -
om dei kje nett vil deg so vel -
eit godord vil alltid nøra
det beste i slik ei sjel.

Ver god om nok kan henda
so tidt att det kosta gjer
For hugs -det kan voner tenda -
og skapa ei betre verd.

Ja kunne me meira lysa
som stjerna på himlen om kveld, -
og djupt i vårt hjarte hysa
litt meir utav offereld.

B.A.

6 kommentarer:

  1. Tusen takk! Jeg liker: "Trauste, enkle og litt naive tekstar om livet og dei store ting."
    *
    Jeg sier også som Guren Hagen (innehaver av Prøysenprisen):
    "Å sjå det store i det små"!
    *
    Det kunne bestefaren din og du méd.

    SvarSlett
  2. Det er det viktigste av alt, når det kommer til stykket.
    Å ikke gjøre ting mer komplisert enn de trenger å være, å legge vekt på de små tingene, være fornøyd med de.... uten å måtte videre og videre... nærhet til seg selv og andre - det er ikke så mye som er viktigere ?
    Det er bra du har vokst deg til, unge dame !
    Nydelig innlegg !

    SvarSlett
  3. Dette var fine ord og vakre bilder!

    SvarSlett
  4. Tusen takk! Det er mye visdom i de "gamle"setningene..
    Vet ikke om du kjenner til Marcello Haugen,men han var nabo med moren min noen år.Han hadde skrevet på en plakat(på do faktisk:-):Da jeg ville lykken eie,flyktet den alle sine veie.Da jeg ville lykken bringe kom den til meg på englevinge..
    Hmm.den må jeg sette på bloggen en dag..
    Superduperdeilig dag & Stoor klem fra Randi

    SvarSlett
  5. Det var en klok og vis mann! Takk som deler dette vakre! Klem fra Randi**

    SvarSlett
  6. Fantastisk godt skrevet...Jeg hadde ikke såm mange rundt meg som kom med visdomsord, men jeg slukte alt jeg leste av dikt og det skrevne ord...
    Jeg synes nesten det holder bare selve tittelen...Ver god...Det ligger så mye i dèt:)
    Ha en framifrå fin dag;)

    SvarSlett

So kjekt at du legg att eit ord. Eg legg meg da te hjarta.