fredag 22. februar 2013

Oppmuntring


Fyrst vil eg takke for alle dei fine tilbakemeldingane på midlivskrisa som viste seg eit innlegg lengre nede, eg set uendeleg stor pris på slik ros, og for å visa at eg ikkje let meg vippa av pinnen av alderdommen tenkte eg at eg skulle etterutdanna meg litt på HIB no i haust.
Men fyst måtte eg skaffa meg nye papir på den eksisterande kompetansen som ved eit uhell har vorte borte på livsens landeveg. Enkel sak tenke eg, og ringte HIB og la fram problemet mitt...

- Oi, sa dama i telefonen...det er jo 11 år siden du ble uteksaminert fra HIB...
- nei, ikkje elleve år, svara eg...21 år... 
- OiOi! svara dama...da finnes de nok ikke lenger her...
- Ok, seie eg....kvar kan eg få tak i dei då? 
 -Nei, da vet jeg ikke annet enn at du får prøve Riksantikvaren...

Da seie seg sjølv at da vert ei heil flaska vin i kveld.... 
God fredag ungdom!


8 kommentarer:

  1. Jeg ler meg i hjel... Kos deg med vin du i kveld. Nå kom jeg til å lure på hvor mine papirer er... Skal nemlig søke ny jobb nå i mars. Må vel til Riksantikvaren jeg også. Bildene er vakre som vanlig. Den blå blomsten er sååå fin. D

    SvarSlett
  2. Haha.. Jeg ler jeg også.. Riksantikvaren.. Er du gammel da? Vi har jo planer om å restaurere et gammelt hus - da må vi til Riksantikvaren - og det huset er fra 18-hundretallet.... Lykke til. Sprekt gjort å begynne med utdanning, uansett... God helg!

    SvarSlett
  3. Er det mulig! Jeg trodde læresteder hadde plikt å ta vare på slike ting minst en menneskealder... Og så gamle er vi da ikke, selv om ungdommen tror det...(kor blei forresten åra av? he,he) Herlige bilder med vintersol gjennom vinduet, vaaarmer godt!

    SvarSlett
  4. heldigvis spurte eg etter mine før dem var kommet på riksantikvaren ;)

    vin blir aldri feil, uansett :-)
    nydelige bilder også :-)

    eg måtte le litt ao atte du skreiv hin dagen pao bloggen min....da syns eg va so moro......trudde ikkje da blei skrive sånn leinger.
    Eg ble veldig nyfiken pao kest du e i frao?

    klem tone

    SvarSlett
  5. Ho ho, ler meg ihjel ... :D

    SvarSlett
  6. Huff då, no bjynde ej me å lure på kar mine papir e. Trudde også at skulane va pliktige til å ta vare på sånt:-) Håper det ordnar seg då og tusen takk for koselege helsingar. Sit her og kosar meg med vin og olivenbolla. Deilig med fredagskveld. God helg til deg:-) Klem

    SvarSlett
  7. Sånn kan det gå- håper du finner ut av det tilslutt;) Nydelige bilder.
    Tenkte jeg bare skulle utdype litt angående sponsing- det er helt greit at noen vil ha annonsører ogsåvidere på bloggen sin..da kan man jo evt. velge bort den bloggen hvis man synes det blir for mye- men det jeg reagerer på er at man leser et helt innlegg i god tro- og det ikke står et eneste ord i innlegget om noen sponsing- men så ser man den bittelille teksten under etiketter for bloggeinlegget- der det kanskje står: barnerom, lek, shopping, sponset....da føler jeg at man er litt lurt;) Eller så må man vel bare anta at alt kan være sponset;) Det er kanskje sånn det er blitt?
    Fin lørdag til deg;)

    SvarSlett
  8. Det er nå forskjell på Riksantikvaren og Riksarkivaren da...

    SvarSlett

So kjekt at du legg att eit ord. Eg legg meg da te hjarta.