mandag 8. september 2008

American pie


I dag har eg baka pai igjen. Eg fekk ein gong ei kokebok som er heilt fantastisk. Alt eg har laga frå den boka smakar. Det smakar for det meste fantastisk og nokre få smakar berre kjempegodt. Vil gjerne få gje mi anbefaling av denne boka; Amerikas beste paier utgitt på Orion forlag

Har søkt på nett etter den men den verkar å ha forsvunne frå hyllene til alle bokhandlar. Nokre bibliotek har den kanskje att. Tek meg difor fridommen å gjengje ei oppskrift frå den.

Dagens pai: Plommepai...


Fyrst lager ein ein dobbel paideig. Den (doble) består av 6 dl kveitemjøl, 1 krm salt, 225 g kaldt smør i cm store bitar, 2 ss sitronsaft og 4-6 ss isvatn. Bland det tørre og tilset sitronsafta og vatnet slik at deigen kan formast til ein ball. Form den so til ein ball og trykk den ut til ei rund kake. Legg den i kjøleskåpet i min 4 timar. Gjerne ei natt. Ta den ut frå kjølen ein halv time før du skal kjevle deigen ut.

Ein tek so ca 1,5 liter plommer og skjer dei i små båtar og let steinen liggje att.
Bland plommene med 1 ss pressa sitron. Bland saman 1 toppa dl sukker, 3 ss brunt sukker, 3 ss maisenna, 1/2 ts kanel og 1/2 krm salt. Bland dette saman med plommene, bruk gjerne hendene slik at mjølet fordelar seg godt


Set ovnen på 225C. Kjevl ut deigen og legg paiforma over deigen og skjer rundt formkanten. Skjer ein ny sirkel ca 2 cm utanfor den fyrste sirkelen. Ta bort forma. Legg den utskorne ringen på paikanten og trykk den fast. Trykk ut hjarte med pepperkakehjarteform og fest dei i kanten på forma etter at fyllet er kome i og 2 ss smør er fordelt klattvis over fyllet. Hjartene festar du til kvarandre med litt vatn.
Lag eit låk av hjarter over paien og sjå til at der er hol og opningar slik at dampen kan sleppe ut. Strø 2 ss sukker over låket og drypp litt vatn over før du set paien i ovenen.


Set paien i nederst i ovenen i 20 min. Reduser deretter varmen til 200C og steik vidare i 30 min. Server varm med vaniljeis!

4 kommentarer:

  1. Næmmen hei!! hvor har du vært hele mitt liv?? For en fantastisk blogg!!
    Nydlige innlegg, nydlige bilder, flotte stemninger!
    Her kommer jeg tilbake!

    Marit ;)

    SvarSlett
  2. Takk for flott tis...den sprayboksen varte ikke leeenge iallefall!!!

    Nei nå må jeg sove eller pakke kanskje..Drar til Oslo i morgen tidlig og skal være til torsdag, men trenger vel ikke så mye!!

    Ha ei god natt!!

    Sopplukking til helga?? eller er det mer plommer igjen??

    SvarSlett
  3. fin blogg!! så bare det kule navne, å måtte ta en titt inn her:)dn paien så fristende ut,ja.. kommer gjerne igjen;) god natt!!

    SvarSlett

So kjekt at du legg att eit ord. Eg legg meg da te hjarta.