lørdag 15. januar 2011

Epla-wannabes...

....
Høyrt frå ei skuff i ein gamal kommode her i huset:

 

- Kva skal du verte når du vert stor?
- Stor? ferdig meiner du?
- Eh... ja, ferdig?
- Når eg vert ferdig då skal eg på Epla, finaste staden på jorda!
- Du vert aldri ferdig, ..høyrdes det trist frå ei naboskuff...
- Ka? Aldri ferdig?
- Ingen vert det her i huset, me vert nesten ferdig.. men aldri heilt ferdig.. berre spør Tildanissen i naboskuffa!


 

- Koffø da då, koffø vert me aldri ferdige?
- Da må gudane veta!
- Heilt sant?
- Heilt sant!
- Sukk...
- Aldri noko Epla...?

- Aldri her i huset..

- Dobbelt sukk...

 

 


... og slik går no dagan....

11 kommentarer:

  1. Kjenner meg veldig godt igjen i din beskrivelse.. Blir jo aldri ferdig med noe.. Har derfor lagt litt press på meg selv å lagt ut bilde av juletreteppet på bloggen - jeg må bli ferdig engang..
    Ha ei riktig fin helg..

    SvarSlett
  2. Så trivelig :-) Jeg har mange sånne skuffer full av halvferdige ting, hode full av nye ideer & ja... sånn går nu dagene. Dog ingen så hvite og fine som dine :-) Ha en fin hekle-helg?!

    SvarSlett
  3. Hahaa... aldrig si aldrig!! Hvem vet, kanskje "noen" i huset får ånden over seg... en vakker dag...? Uansett, det uferdige...?) strikkepleddet over stolkarmen der ser jo bare sååå nydelig ut. Som alt det andre "noen" der i huset lager. Så det så.

    SvarSlett
  4. hahahaha... :o)
    Nesten ferdig er jo bedre enn aldri påbegynt.. eller??

    God helg!

    Klem J.

    SvarSlett
  5. Hehe..ja , sånn vil jeg tro de snakker her i huset også!
    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  6. Du får nå sagt det :-)
    Ifølge bildene dine så MÅ det du lager bli ferdig. For hjelpes meg så masse fint.

    Jeg har det egenlig sånn selv. Men nå har jeg landet på et helt enkelt plan. Strikker oppvaskkluter... men de blir ikke ferdige de heller. Egentlig så kan jeg bare felle av.... men da blir det sannelig til en liten oppvask. :-)

    SvarSlett
  7. Herlig innlegg :)
    Nå må du logge ut og hekle
    ferdig ;) ;) ;)
    Fin lørdagskveld til deg.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  8. Ja, no måtte eg le. Godt skrive...og ikkje fritt for at det er nokon sånne prosjekt her og.

    SvarSlett
  9. Ha-ha...jeg må le! Kjenner meg veldig igjen i ordutvekslingen som du så kreativt formidler :) På en annen side, så er det nesten mer stressende å ikke ha noe som ligger der og venter... (men det er aldri noe problem her hos meg).

    Fortsatt go hælg! :) Siw

    SvarSlett
  10. Hi hi hi - et fantastisk innlegg! jEG HAR EN HEL ARME MED UFOER(uferdige produkter) liggende... Har en påskehare fra tilda som jeg skal prøve å få ferdig - produksjonstid på fire år... Alltid noe nytt som frister midt i produksjonen...
    Legger meg med som følger jeg.
    Hilde

    SvarSlett

So kjekt at du legg att eit ord. Eg legg meg da te hjarta.