lørdag 17. januar 2009

Bruktmarked

Eg er veldig glad i gamle ting. Eg er eigentleg ikkje så opptatt av interiør i seg sjølv, men eg likar ting med historie. Eg elskar å lese om loppefunn og arva skattar hjå andre bloggarar. Desverre er det ikkje så lett å få tak i slikt her. Har funne nokre småting tidlegare på eit lokalt Brukthus. Men dei har det siste året prisa varene hinsides reell verdi. 50 kr for ein simpel tallerken, brukt og utan særpreg, er ikkje noko funn desverre. Sjølvsagt kan ein vere heldig å finne eint og anna. Her er det eg drog heim hin dagen.

Mugga tippar litt mot New England - stilen, noko som roterar rundt ein litt anna akse enn det andre eg har. Kanskje eg skal gje den til ei veninne elskar slikt. Fann den på nettet. Dette firmaet som sel desse er lagt ned og har opphørssalg. Mi mugge var flunka ny med merkelappen framleis på seg, så 75,- er vel kanskje ikkje så ille for ei som er på salg for 19 pund.


Sausenebbet tykkjer eg er enkelt og utruleg vakkert. Irriterar meg sjølv at eg ikkje kjøpte det andre i same serie med fat under. Men prisen var stiv så eg nøgde meg med dette. Perfekt plass til Pistasjenøttene mine..

7 kommentarer:

  1. Hmmm, ikke enkelt dette med prising. Driver jo selv en bruktbutikk og ofte skulle jeg ønske prisliste var med ;0)

    Ting det er masse av selger jeg billig, ting det kommer inn lite av kan jeg prise litt høyere. KOmmer det en oppkjøper og kjefter og smeller på meg blir jeg sur, kommer det en ung jente som bare har såååå lyst på en ting men egentlig syns det er for dyrt sier jeg hun selv kan bestemme prisen
    ;0)

    Nydelige bilder, som altid! Klem

    SvarSlett
  2. Ja det er ikke lett det der med brukthandel nei...vet liksom ikke selv hva ting som er godt brukt av andre bør koste jeg.

    Synes du har funnet koselige ting jeg. Lurt å lete etter gaver ja til venninner og slikt hvis man treffer med den rette tingen.

    hilsen drops

    SvarSlett
  3. Du kan så si... Jeg kjøpte huset fullt av gammelt ræl, så jeg har igrunn ikke handlet så fryktelig mye gammelt før jeg heller. men i dag gikk vannmugga mi i tusen knas, så nå spørs det om jeg ikke må på shopping snart.
    Har en utmerkelse hos deg inne hos meg...

    SvarSlett
  4. Koselige ting, og bildene var flotte! God helg!

    SvarSlett
  5. Hei,
    så koselige bilder. Jeg blir også usikker på om jeg gjør "gode" eller "dårlige" kjøp noen ganger. I hvertfall veldige fine ting du har fått tak i. Ha en flott søndag!

    Klem

    SvarSlett
  6. Du får ta turen til et av årets loppiser i Bergen da, veldig ofte det er mange loppiser samme helg, og det er mange fine kupp å gjøre...Jeg holdt meg hjemme i høst, klarer ikke å la være å kjøpe noe, og strengt tatt så trenger jeg ikke noe verdens ting...

    SvarSlett
  7. Morro med gamle ting og tang. Har slutta å handle på bruktbutikker(ja ikke Gunda sin da,-)fordi jeg har tilgang til mye gammelt fra svigermor sin gård. Kjempekoselig å gå rundt der og se, og få med seg noe.
    I dag fikk jeg låne rokken, ja den kommer nå hit uannsett. Hun viste meg hvordan jeg skulle bruke den, så får jeg fikke igjen kalene og sette i gang:-))

    Om du lurer litt på tingene du kjøper, så de på stempelet under og søk det opp på nettet. Det har jeg gjort mye av.
    Mange fine ting du har kjøpt.

    Ha en flott søndag!!

    SvarSlett

So kjekt at du legg att eit ord. Eg legg meg da te hjarta.